• biuro@polskijazz.pl
  • +48 692 265 251
  • +48 600 575 556

Kulenty, Muniak, Szukalski – in Memoriam

Kulenty, Muniak, Szukalski – in Memoriam

Warszawskie Zaduszki Jazzowe – Kulenty, Muniak, Szukalski, 29.11.2017 Teatr Capitol Warszawa Kulenty, Muniak, Szukalski – in Memoriam, 30.11.2017 Jazz Club „u Muniaka” Kraków 29.11.2017 r. w warszawskim Teatrze Capitol i 30.11.2017 r. w krakowskim klubie „u Muniaka”, odbędą się koncerty pamięci trzech wybitnych polskich saksofonistów: Michała Kulentego, Janusza Muniaka i Tomasza Szukalskiego.

Podczas tych wyjątkowych wydarzeń wystąpią muzycy znani z wieloletniej współpracy z trzema gigantami polskiego saksofonu. Będzie to niepowtarzalna okazja by wspomnieć muzykę mistrzów. W ramach koncertów wspominkowych wystąpią oryginalne składy Michała Kulentego, Janusza Muniaka i Tomasza Szukalskiego. Artyści zagrają utwory z repertuaru tych legendarnych saksofonistów.

Michał Kulenty in Memoriam:

Krzysztof Herdzin – fortepian,
Łukasz Poprawski – saksofon,
Paweł Pańta – kontrabas,
Cezary Konrad – perkusja.

Janusz Muniak in Memoriam:

Wojciech Puszek – fortepian,
Marcin Ślusarczyk – saksofon altowy,
Tomasz Grzegorski – saksofon tenorowy,
Maciej Adamczak – kontrabas,
Arek Skolik – perkusja.

Tomasz Szukalski in Memoriam:

Artur Dutkiewicz – fortepian,
Tomasz Grzegorski – saksofon,
Adam Kowalewski – kontrabas,
Krzysztof Dziedzic – perkusja.

Bilety:

Warszawa – przedsprzedaż: 49 zł normalny, 39 zł ulgowy. W dniu koncertu 59 zł normalny, 49 zł ulgowy.
Kraków – 39 zł normalny, 29 zł ulgowy.

Dodatkowe informacje na stronach:
www.facebook.com/fundacjapolskijazz

Warszawskie Zaduszki Jazzowe – Kulenty-Muniak-Szukalski

Kulenty-Muniak-Szukalski in Memoriam – Kraków

Dofinansowano ze środków Instytutu Muzyki i Tańca w ramach ProgramuMuzyka i taniec – Interwencje 2017

Notki biograficzne:

Michał Kulenty – pedagog, muzyk jazzowy, kompozytor, patriota i wielki erudyta, nazywany „poetą saksofonu”. Ukończył filologię polską na Uniwersytecie Warszawskim a następnie klasyczny saksofon w klasie prof. Dawida Pitucha na warszawskiej Akademi Muzycznej. Jego twórczość jest rozpięta pomiędzy poezją a muzyką. W środowisku muzycznym znany z manifestowania patriotyzmu i głębokiej świadomości chrześcijańskiej. Miało to odzwierciedlenie w jego twórczości. Współpracował z orkiestrami symfonicznymi i formacjami jazzowymi. Koncertował także jako solista. Tworzył muzykę teatralną i filmową. Pracował także w Biurze Programowym Polskiego Radia. W listopadzie 2016 roku ukazała się jego ostatnia płyta pt. „Dusza w uszach”. Również w tym samym roku Michał został nagrodzony Złotym Medalem „Gloria Artis”. W swojej twórczości łączył jazz, polski folklor i liczne odwołania do religii, której wagę w swoim życiu wielokrotnie podkreślał.

Krzysztof Herdzin – Kulenty in Memoriam, leader – Przyjaciel i wieloletni współpracownik Michała Kulentego, aranżer, pianista i wydawca jego ostatniej płyty pt.: „Dusza w Uszach”, urodził się w Bydgoszczy w 1970 roku, gdzie ukończył Liceum Muzyczne a następnie Akademię Muzyczną w klasie fortepianu J. Sulikowskiego i K. Popowej-Zydroń ( dyplom 1993 ). Po ukończeniu studiów przez trzy lata pracował w Akademii jako wykładowca, powrócił do
pracy w bydgoskiej Akademii w 2010, na nowo powstałym Wydziale Jazzu, Dyrygentury i Edukacji Muzycznej. Jako chyba jedyny w Polsce artysta z powodzeniem łączy tak intensywną działalność na polu muzyki klasycznej, jazzowej i pop, w wymagających kompletnie dalekich od siebie kompetencji i doświadczeń rolach: kompozytora muzyki współczesnej, orkiestratora muzyki filmowej, dyrygenta symfonicznego, pianisty jazzowego, pianisty kameralisty, autora piosenek, producenta płyt, wykładowcy akademickiego. Jako pianista ma na swoim koncie występy z orkiestrą ”Błękitna Rapsodia” G. Gershwina, Koncert a-moll E. Griega, własne ”Concertino na fortepian i orkiestrę”, nagrania muzyki kameralnej dla Bayerische Rundfunk w Monachium, współpracę z działającą na terenie Niemiec fundacją Yehudi Menuhina ” Live Music Now „, koncerty muzyki kameralnej w duetach z klarnecistą Wojtkiem Mrozkiem, światowej sławy skrzypkami Vadimem Brodskim, Mariuszem Patyrą, saksofonistą Pawłem Gusnarem oraz wybitnymi flecistkami Jadwigą Kotnowską i Agatą Igras, z kwartetami smyczkowymi Camerata, Prima Vista, Royal String Quartet.

Aktywnie współpracował z prawie wszystkimi największymi polskimi gwiazdami min. Aleksandra Kurzak, Małgorzata Walewska, Ewa Małas – Godlewska, Kayah, Edyta Górniak, Ewa Bem, Łucja Prus, Halina Frąckowiak, Anna Maria Jopek, Edyta Geppert, Lora Szafran, Natalia Kukulska, Maryla Rodowicz, Irena Santor, Olga Bończyk, Anna Serafińska, Dorota Miśkiewicz, Ryszard Rynkowski, Mieczysław Szcześniak, Zbigniew Wodecki, Wojciech
Gąssowski, Kuba Badach. W latach 1996-2001 grał w zespole Zbigniewa Namysłowskiego. Współpracował ze światowymi gwiazdami: Marią Schneider, Gregoirem Maretem, Richardem Boną, Eddie Hendersonem, Vinniem Colaiutą, Gilem Goldsteinem, Oscarem Castro-Nevesem, Paulinho Garcia, Mino Cinelu, Dhaferem Youssef, Garym Husbandem, Yami, Jonem Lordem, Clarencem Pennem, Mattem Duskiem. W latach 90-tych związany był z ” City Jazz Trio ” Jacka Pelca, ” Back To The Bass ” Mariusza Bogdanowicza, ” Quintessence ’96 ” Eryka Kulma, grupami West, Ostatni Dzwonek, KGB, kwartetem Janusza Muniaka, kwartetem Jana Ptaszyna Wróblewskiego, kwartetem Kazimierza Jonkisza, kwartetem Wojciecha Staroniewicza, kwartetem Michała Kulentego, kwartetem Cezarego Konrada.

Z jego talentu orkiestratora i aranżera korzystali kompozytorzy filmowi: Jan A. P. Kaczmarek, Stanisław Syrewicz, Henri Seroka, Robert Janson, Tomasz Gąssowski, Adam Skorupa. W swojej autorskiej dyskografii ma 17 albumów. Jako pianista, dyrygent, kompozytor i aranżer brał udział w nagraniu ponad 200 CD. Koncertował jako jazzman i jako kameralista m. in. w: Meksyku, USA, Kanadzie, Indiach, Chinach, Tajwanie, Japonii, Korei, Izraelu, Turcji, Australii, Holandii, Belgii, Szwecji, Niemczech, Austrii, Francji, Monaco, Włoszech, Szwajcarii, Anglii, Irlandii, Rosji, Czechach, Słowacji, Bułgarii, Węgrzech, Rumunii, Litwie, Łotwie, Estonii, Białorusi, Ukrainie. Dyrygował orkiestrami w Polsce i za granicą: Academy of St. Martin in the Fields, National Orchestra of Belgium, Zhejiang Symphony Orchestra, Orkiestra Kameralna WIRTUOZI LWOWA, Sinfonia Varsovia, NOSPR, Polska Orkiestra Radiowa, Orkiestra Teatru Wielkiego w Łodzi, Orkiestra Teatru Muzycznego w Łodzi, Orkiestra Teatru Muzycznego w Poznaniu, Orkiestra Opery Podlaskiej w Białymstoku, Orkiestra Teatru Muzycznego Roma w Warszawie, Toruńska Orkiestra Symfoniczna, Orkiestra Symfoniczna im. Karola Namysłowskiego w Zamościu, Orkiestry: Filharmonii Dolnośląskiej/ Filharmonii Szczecińskiej/ Filharmonii Łódzkiej/ Filharmonii Płockiej/ Filharmonii Kaliskiej/ Filharmonii Pomorskiej/ Filharmonii Katowickiej, Orkiestra Kameralna Filharmonii Narodowej, Śląska Orkiestra Kameralna, Polska Filharmonia Kameralna, Elbląska Orkiestra Kameralna, Capella Bydgostiensis, Orkiestra Symfoników Bydgoskich, Sinfonietta Cracovia, Sinfonia Viva, Concerto Avenna, Ricordanza, L’Autunno, Sinfonia Artis.

Czterokrotnie występował w warszawskiej Sali Kongresowej na festiwalu Jazz Jamboree: ”Made in Poland” J. Ptaszyna Wróblewskiego, ”Back To The Bass” M. Bogdanowicza, Kwintet Z. Namysłowskiego, „Seriale Seriale„. Jest pierwszym polskim kompozytorem, który nagrał dla londyńskiej wytwórni DECCA monograficzną płytę ” Suite On Polish Themes ” z jedną z najsłynniejszych orkiestr świata – Academy of St Martin in the Fields. Nagrania odbyły się w słynnym Studio One Abbey Road w grudniu 2014 r. W 2016 r. jako aranżer i dyrygent, przygotował w sali koncertowej NOSPR bezprecedensowy projekt z udziałem Tomasza Stańko, tria RGG oraz orkiestry NOSPR, opracowując kompozycje Stańki z płyt ” Wisława „, ” Polin „, ” Dark Eyes „. Od 2015 r. jest opiekunem artystycznym cyklu koncertów ”Dobry Wieczór Jazz” na deskach NOVEJ Sceny Teatru Muzycznego ROMA. Zorkiestrował nagrodzoną OSCAREM 2005 muzykę Jana A. P. Kaczmarka do filmu ”Finding Neverland„. Obecnie prowadzi własne Trio, Big Band, występuje solo, koncertuje w zespołach Anny Marii Jopek.

Janusz Muniak – Jedna z najbarwniejszych postaci polskiego jazzu, saksofonista, flecista, aranżer i kompozytor. Grał w zespołach Trzaskowskiego, Komedy, Stańki i Ptaszyna, przez ostatnie cztery dziesięciolecia prowadził własne zespoły. Był światowej klasy saksofonistą, mistrzem jazzowych standardów i ballad. Przez prawie ćwierć wieku był szefem muzycznym krakowskiego Jazz Clubu „U Muniaka”, laureatem Złotego Helikonu i Złotego Fryderyka, pośmiertnie odznaczonym Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski. Muniak zaczął grać jazz jako siedemnastolatek, w zespole Witolda Miszczaka. Dostrzegł go wtedy młody trębacz Tomasz Stańko. Ich pierwsze nagranie pochodzi z roku 1964, z festiwalu Jazz Jamboree. Stańko i Muniak grali wtedy w kwintecie Andrzeja
Trzaskowskiego. Współpracował także z m.in. Krzysztofem Komedą, zespołami Jana Ptaszyna Wróblewskiego (Studiem Jazzowym PR, SPPT Chałturnik) i kwartetem Jana Jarczyka. Pomagał też młodym muzykom. Studenci wydziałów jazzu przychodzili do niego, bo wiedzieli, że to, czego uczą się na Akademii to tylko ułamek tego, co może im przekazać Muniak.

Wojciech Puszek – Muniak in Memoriam, leader – pianista, wokalista, kompozytor i aranżer. Rozpoczął muzyczną karierę występując na festiwalu Jazz Juniors 1978-81, uzyskując drugą nagrodę w kategorii zespołowej z zespołem Seven Up oraz zdobywając wyróżnienie indywidualne jako instrumentalista. Następnie występował z grupą Tie Break. W 1982 roku dołączył do Kwartetu Janusza Muniaka, z którym współpracował do 1987 roku. Zespół występował wielokrotnie na znanych festiwalach, takich jak Jazz Jamboree w Warszawie, Jazz nad Odrą we Wrocławiu, Jazz Jantar czy Umbria Jazz we Włoszech. Z tego okresu pochodzą dwie płyty nagrane dla wytwórni Polish jazz – „Placebo” z 1982 roku oraz „Janusz Muniak Quartet” nagranej wspólnie z Georgem Bucknerem na perkusji i Zbigniewem Wegehauptem na kontrabasie w 1986 roku podczas Festiwalu „ 31 Zaduszki Jazzowe” w Krakowie. Innymi znakomitymi muzykami z jakimi występował w tym czasie był Freddie Hubbard i Joe Newman. Równolegle w tym czasie grał z zespołem In Tradition oraz Grażyną Auguścik. Po kilku latach spędzonych za granicą, powrócił na polską scenę jazzową organizując Stowarzyszenie Jazzowe w Częstochowie oraz tworząc swoje własne trio. W 2003 roku nagrał i wydał album „Podróże w czasie”, na którym zaprezentował swoje kompozycje. Od tego czasu grywał z wieloma znakomitymi jazzmanami, jak: Tomasz Szukalski, Jan Ptaszyn Wróblewski, Maciej Sikała, Piotr Wojtasik, Janusz Muniak, Piotr Rodowicz,Witold Szczurek, Kazimierz Jonkisz, Monty Waters ,David Murra i Gary Guthman. Występował w wielu klubach warszawskich takich jak Tygmont czy 12/14 oraz brał udział w festiwalach takich jak Jazz w Parku Dreszera. Stale współpracuje z orkiestrą jazzową Tomasza Bielskiego, Big bandem Rondo z Konstancina w mniejszych składach instrumentalnych oraz piano solo. Aktualnie często koncertuje zagranicą z muzykami amerykańskimi.

Tomasz Szukalski – legendarny muzyk, uznawany za największego polskiego saksofonistę jazzowego. Jego charakterystyczny, odznaczający się ogromną siłą i ekspresją dźwięk saksofonu, tworzący indywidualny styl, zabrzmiał na ponad 100 nagraniach płytowych. Połączenie słowiańskiej śpiewności ciepła oraz buntowniczej drapieżności w grze, były odzwierciedleniem jego niezwykle barwnej osobowości. Jego muzyka była i jest inspiracją dla wielu instrumentalistów w Polsce i na świecie.

Do współpracy zapraszali go tytani rodzimego jazzu: Zbigniew Namysłowski, Tomasz Stańko, Jan Ptaszyn Wróblewski. Z jego udziałem powstały legendarne dzisiaj i znaczące albumy „Winobranie” i „Kujaviak Goes Funky” (z kwintetem Zbigniewa Namysłowskiego), „Balladyna” – pierwsza płyta Tomasza Stańki wydana przez ECM (z Dave Holland’em i Edwardem Vesalą). Był jednym z głównych solistów Studia Jazzowego Polskiego Radia W 1977 roku wspólnie ze Sławomirem Kulpowiczem, Pawłem Jarzębskim i Januszem Stefańskim sformował słynny The QUARTET. W 1984 Tomasz Szukalski wraz z Czesławem Bartkowskim – perkusja i Wojciechem Karolakiem – instrumenty klawiszowe nagrał album „Time Killers” uznany przez krytykę za jedną z najciekawszych polskich płyt jazzowych wszech czasów. Współpracował również z Tadeuszem Nalepą, SBB i Józefem Skrzekiem. Był gościem zespołów Piotra Wojtasika i Wojciecha Majewskiego. Od 1986 do 1988 roku razem za pianistą Januszem Szprotem tworzył Blues Duo Sz-Sz.

Najdłużej na scenie muzycznej współpracował ze swoim ulubionym pianistą Arturem Dutkiewiczem; od 1986 w Kwartecie Tomasza Szukalskiego a od 1990 w duecie Szukalski Dutkiewicz, do końca swojej drogi artystycznej. Utworzony w 1986 roku Kwartet Tomasza Szukalskiego (Artur Dutkiewicz, Andrzej Cudzich, Czesław Bartkowski / Marek Stach), przejął sukcesję po The Quartet i nagrał albumy „Body And Soul” oraz „Tina Blues”. Ostatnim kwartetem Tomasza Szukalskiego był zespół w składzie: Artur Dutkiewicz – p, Adam Kowalewski – b, Krzysztof Dziedzic – dr.

W 2009 roku muzycy zagrali ostatnią trasę koncertową (12 koncertów), rozpoczynając w Polsce i docierając aż na Syberię oraz pod granicę z Mongolią: Orenburg, Krasnojarsk, Irkuck, UłanUde. Tomasz Szukalski był postacią niesłychanie barwną, o której w środowisku jazzowym krąży mnóstwo legend i anegdot.

Artur Dutkiewicz – Szukalski in Memoriam, leader – pianista jazzowy i kompozytor. Jest jednym z najczęściej koncertujących zagranicą polskich muzyków jazzowych. Nazywany „Ambasadorem Jazzu” /Jazz ForumMagazine 12/12/; w ostatnich kilku latach wystąpił w ponad 50 krajach na znanych festiwalach jazzowych oraz w prestiżowych salach koncertowych na całym świecie; od USA przez Europę po Chiny i Australię. Prowadzi własny zespół ARTUR DUTKIEWICZ TRIO, uznawany dziś za jedną z najważniejszych akustycznych formacji jazzowych w Polsce. Ostatnie albumy tria to „Prana” i „Traveller”, prezentujące kompozycje lidera. Pianista występuje również solo. Jego solowy album „Mazurki” to współczesne, autorskie kompozycje inspirowane polską muzyką ludową oraz muzyką Chopina, Szymanowskiego i Bartoka.

Artur Dutkiewicz rozpoczął współpracę z Tomaszem Szukalskim w 1986 roku i występował z nim przez ponad 20 lat tworząc Szukalski Dutkiewicz Duo oraz Kwartet Tomasza Szukalskiego. Występowali razem m.in. na Jazz Jamboree, North Sea Jazz Festival, Munster Jazz festiwal, w Opera de Paris, Auditorium Le Halles, Passage Nord Quest, Ost Deutche Rundfunk w Radiu Baden Baden, oraz w innych salach koncertowychFrancji, Niemiec, Rosji, Holandii, na Węgrzech, Etiopii, Gruzji, Estonii. W 2010 roku zorganizował wraz z RadiemJazz.fm w warszawskim Teatrze Bajka koncert charytatywny dlaTomasza Szukalskiego „Dzień Szakala”, na który przybyła z Polski i ze świata cała czołówka polskiego jazzu.

 

Dofinansowano ze środków Instytutu Muzyki i Tańca w ramach Programu Muzyka i taniec – Interwencje 2017

 

 

Producentem koncertu jest Fundacja Polski Jazz.

Fundacja Polski Jazz

NIP 527-267-42-87
REGON 146027833-00028
KRS 0000412775

Social Links

Ta strona korzysta z "ciasteczek" aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close